Sulje
Aihe

Jyväskylä, su (2013-06-30)

Vauhti on selvästi parempi, mutta Erä 2 hylkäys vaikeuttaa päivän pistekertymää.

Harjoitus, 9/27
Kierrosaika ei ole kovinkaan kummoinen, koska erä menee rungon säätöjen totutteluun. Olemme vaihtaneet eri jäykkyyksisen taka-akselin ja lisäksi ohjauksen nopeutta on muutettu eiliseen verrattuna.
MyLaps

Aika-ajo, 7/27
Kaikki ajavat samassa ryhmässä, koska tänään on kilpailijoita vain 27 kappaletta. Ensimmäinen 5 minuuttia menee odotellessa, vain yksi kilpailija lähtee ajoissa hakemaan kierrosaikaa. Vauhti on selvästi parempaa kuin eilen. Ajaminenkin näyttää paljon helpommalta. Sijoitus ei kuitenkaan ole kuin yhden pykälän parempi kuin eilen.
MyLaps

Erä 1, 5/27
Startti ruudusta seitsemän, viidentenä maaliin.
MyLaps

Erä 2, hylkäys
Startti jälleen ruudusta seitsemän ja maalissa ollaan neljäntenä. Suoritus kuitenkin hylätään, koska Sirviö ajoi takakulmaan kierroksella kaksi. Tilanteesta on video alla, keskustelu löytyy facebookista (kts linkit yläreunassa).
MyLaps

Prefinaali, 11/26
Startti ruudusta viisitoista. Ohitusyritys Koivistosta menee leveäksi bussipysäkin jälkeisessä mutkassa ja sijoitus putoaa seitsemänneksitoista. Tasaisella yrittämisellä sijoitus saadaan nostettua yhdenneksitoista. Kierrosaika on viidenneksiparas, mutta erot ovat todella pieniä. Aika on parempi kuin kolmanneksi maaliin ajaneella Itkosella. Ilman toisen erän hylkäystä, tässä olisi ajettu todennäköisesti kolmantena maaliin.
MyLaps

Finaali
Edeltävän junnufinaalin aikana on tihuttanut aivan kevyesti vettä, tihutus jatkuu. Nyt pärjäävät ne, jotka arvaavat sään kehityksen parhaiten. Edellisenä yönä oli ollut samantapaista sadetta, joka tuntien jälkeen vasta kasteli asfaltin. Me oletamme, että tihutus jatkuu samanlaisena, välitystä muutetaan hieman, samoin rengaspaineita nostetaan hyvin konservatiivisesti.
Startti ruudusta 11. Ensimmäisessä mutkassa on ahdasta, sijoitus putoaa neljänneksitoista. Tihutus pysyy olemattomana suunnilleen kierrokselle kuusi saakka. Tässä vaiheessa sijoitus on saatu paikattua takaisin kympin kieppeille. Sade yltyy hieman ja ratahenkilöstö nostaa liukas rata varoitusliput näkyviin. Neljän kierroksen aikana Santeri nostaa itsensä kakkoseksi. Kylmälä on karannut jo liian kauaksi. Sade yltyy lisää ja äsken ohitetut Itkonen ja Rauhala pystyvät ohittamaan. Meidän rengaspaineet oli tarkoitettu pienelle tihkusateelle, se ei enää riitä. Maaliin tullaan neljäntenä.
MyLaps

Videoklippi hylätystä toisesta erästä. Klippissä on materiaalia heti varikkoruudusta lähtien, jotta katsoja pystyy tarkastamaan etu- ja takakameran synkronoinnin. Varsinainen asia alkaa neljän minuutin kohdalta.




Bussipysäkin jälkeinen nopea oikea on mennyt prefinaalissa leveäksi. Kuvassa tilanne näyttää pahalta, mutta vauhti ei putoa kuitenkaan liikaa.

Tilannetta Haakanan incar kamerasta.

Hyvin tuossa olisi oikealla vielä tilaa.